راهنمای گام به گام برای خرید محصولات صنعتی

خرید محصولات صنعتی که در برخی موارد به آن خرید سازمانی یا خرید تجاری نیز گفته می‌شود، فرایند تصمیم‌گیری در مورد خرید مواد اولیه، اجزای محصولات، قطعات، کالاهای نهایی یا خدمات به منظور سودآوری از این تصمیم‌گیری صحیح است. خرید محصولات صنعتی نسبت به خرید‌های عادی مصرف‌کننده‌ها به استراتژی‌های متفاوتی نیاز دارد. مدیران و صاحبان مشاغل و کارخانه‌های صنعتی باید معامله‌ای را در نظر داشته باشند که بیشترین سود را برای کارخانه یا شرکت آن‌ها داشته باشد. اگر علاقمند به یادگیری بیشتر در مورد چگونگی تصمیم‌گیری بهتر برای خرید محصولات صنعتی هستید، مطالعه این مقاله که به همت تیم تجارت گرام تدوین شده است را از دست ندهید. در ادامه شش گام مهم در روند خرید محصولات صنعتی را تشریح نموده‌ایم.

 

گام اول: شناخت محصول

اولین قدم در فرایند خرید محصولات صنعتی، تشخیص و شناخت درست از محصول است. قبل از خرید هر محصولی برای شرکت خود، باید هدف خرید آن را مشخص نمایید. پس از مشخص شدن هدف و پیش از خرید باید کاربرد و استفاده محصول برای رفع نیاز شرکت یا کارخانه را نیز معین کنید. زمانی‌که به شناخت درستی از محصول مد نظر خود رسیدید، می‌توانید به گام بعدی بروید.

 

گام دوم: مشخصات محصول

این مرحله شامل تعیین مشخصات، کمیت و مشخصات فنی خرید محصول است. پس شناسایی نیاز به محصول مورد نظر، باید ارزیابی کنید که کدام نوع محصول یا خدمات برای این شغل یا پیشه مناسب است. به‌عنوان‌مثال، اگر دستگاهی در کارخانه شما خراب شده است، آیا باید دستگاه را تعمیر کنید یا کلاً دستگاه جدیدی بخرید؟ برای رفتن به گام سوم، باید درک درستی از قصد خرید نوع محصول صنعتی داشته باشید.

برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر ورق برد سرامیکی همراه ما باشید.

گام سوم: یافتن تأمین‌کننده محصول

اکنون که با شناخت درست و شناسایی مشخصات، محصول مورد نظر خود را در نظر گرفته‌اید، می‌توانید جستجو برای یافتن تأمین‌کننده یا تأمین‌کنندگان محصول صنعتی خود را آغاز کنید. در این مرحله از فرایند خرید محصول، معمولاً چندین تأمین‌کننده مختلف را پیدا خواهید کرد که می‌توانند آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه دهند. لیستی از تمام تأمین‌کنندگان واجد شرایط تهیه کنید تا از همه گزینه‌های مد نظر خود مطلع شده و بتوانید از میان آن‌ها بهترین تأمین‌کننده را برای خرید انتخاب کنید. این مرحله بسیار مهمی است چرا که به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم ممکن را برای خرید محصول صنعتی بگیرید.

 

گام چهارم: تایید کیفیت محصول

هنگامی که به دنبال پیدا کردن تأمین‌کنندگان محصول هستید، این موضوع را حتماً به خاطر داشته باشید که تمرکز ویژه‌ای در مورد کیفیت محصولات به خرج دهید. این امر برای مصرف‌کنندگان امروزی بسیار حائز اهمیت است. البته در این بین ممکن است تفاوت قیمت‌ها، در روند تصمیم‌گیری برای انتخاب محصول با کیفیت‌تر، تداخل ایجاد کند ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توان از تفاوت قیمت‌ها چشم‌پوشی کرد و هدف فقط انتخاب محصول با کیفیت باشد. متاسفانه برخی از مدیران و صاحبان کارخانه‌ها و مشاغل برای تأمین محصولات صنعتی مورد نیاز خود توجهی به کیفیت ندارند و فقط قیمت محصولات صنعتی را مد نظر می‌گیرند که این امر در بلند مدت منجر به آسیب رسیدن به کسب و کار آن‌ها خواهد شد. پس، برای انتخاب محصول مناسب، کیفیت آن را نیز مد نظر داشته باشید.

 

گام پنجم: درخواست محصول

پس از اینکه لیستی از تأمین‌کنندگان بالقوه تهیه نمودید، برخی از گزینه‌ها را می‌توانید بر اساس مناسب‌ترین فاکتورهای مربوط به نیازهای خود حذف کنید. اکنون که لیست کوتاه شده‌ای از تأمین‌کنندگان محصول انتخاب شده‌ است، مسئول بخش خرید کارخانه یا شرکت شما می‌تواند با تأمین‌کنندگان برتر تماس گرفته و با آن‌ها در این خصوص صحبت کند و از شرایطشان مطلع شود. این شرایط می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قیمت‌ محصول
  • گزینه‌های تحویل محصول
  • جداول زمانی تحویل محصول
  • میزان مالیات و موارد دیگر مرتبط با محصول

پس از بررسی و تجزیه‌وتحلیل پیشنهادهای آن‌ها، می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایید.

 

گام ششم: انتخاب و سفارش محصول

گام آخر برای خرید محصولات صنعتی شامل انتخاب و سفارش است. پس از تجزیه‌وتحلیل همه پیشنهادها، باید یک تأمین‌کننده رسمی را انتخاب کنید. قبل از تصمیم‌گیری نهایی جهت انتخاب و سفارش محصول، می‌توانید شرایط دقیق پیشنهادی خود را با آن‌ها مطرح کنید. ممکن است شما شرایطی را جهت تسهیل فرایند خرید پیشنهاد دهید که مورد استقبال آن‌ها قرار گیرد. پس از این کار می‌توانید مرحله خرید سفارش خود انجام داده و آن را به طور رسمی ثبت نمایید. لازم به ذکر است که عمل به تعهدات از سوی تأمین‌کننده و ارسال به موقع سفارش‌ها برای خریدار از جمله نکاتی هستند که می‌توان آن‌ها را برای خرید‌های آینده مد نظر قرار داد. با دنبال کردن این شش گام‌، می‌توانید بهترین محصولات صنعتی را برای شرکت یا کارخانه خود تهیه و خریداری نمایید.

اکنون که آشنایی بیشتری با نحوه خرید محصولات صنعتی پیدا کردید می‌توانید محصولات صنعتی مورد نیاز خود را از تجارت گرام، فروشگاهی برای خرید آنلاین محصولات صنعتی، تهیه نمایید. تجارت گرام با سال‌ها سابقه در زمینه بازاریابی صنعتی و فروش محصولات صنعتی این امکان را برای شما فراهم آورده است تا به سادگی بتوانید محصولات صنعتی لازم برای کارخانه یا شرکت خود را خریداری نمایید. در این روزها به علت شیوع ویروس کرونا، توصیه‌های بهداشتی بسیاری مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی و دوری از اجتماعات اعلام می‌گردد و همچنین به شهروندان توصیه می‌شود تا حتی‌الامکان از خریدهای آنلاین استفاده کنند. لذا این مزیت خرید آنلاین از تجارت گرام، نه تنها منجر به سهولت در انجام خرید می‌شود بلکه به حفظ سلامت شهروندان و مشتریان نیز کمک می‌کند.

 

تجارت گرام با پایبندی به شعار خود یعنی «تجارت به روش نوین» زمینه تجارت و مدیریت زنجیره تأمین برای تجار و صنعتگران ایرانی را فراهم کرده است. محصولات این فروشگاه آنلاین در سه بخش دسته‌بندی شده‌اند که عبارتند از:

  • فروآلیاژها
  • مواد معدنی
  • آهن‌آلات و فولاد

تجار و صاحبان صنعت می‌توانند با چند کلیک ساده ضمن انتخاب محصول صنعتی مورد نظر، از جزییات آن نیز مطلع شده و از سهولت خرید در محیطی امن لذت ببرند. علاوه‌براین، در هر لحظه از خرید یا پیش از اقدام برای خرید محصول، می‌توان در تماس با کارشناسان خبره و با تجربه تجارت گرام از راهنمایی و مشاوره آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شد.

 

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943